Subscribe Twitter

2008/09/19

أنا أحب إذا أنا موجود ( قصه قصيره )


انا احب.........نعم... قد يكون عمرى فوق الستين وقد اصبح غدا ذكرى ولكنى احب......احب باخلاص فالطفل يحب والمراهق يحب والشاب يحب والرجل يحب والمراه تحب فلم تستكثرون على كهل مثلى ان يحب ؟؟؟؟؟؟؟ الحب الذى خرج من قلوبكم والتى تحجرت بدورها. اهملنى ابنائى ووضعونى فى دار للمسنين صرت بالنسبه لهم عاجز وكثير الطلبات واحتاج للخدمه فتخلصوا منى بوضعى هنا..

اما عن حبيبتى.........فهى فى الخمسين من عمرها ولكنها كالزهره تذبل نعم ولكن تظل رائحتها بها .تجاعيد وخطوط وجهها مرسومه بدقه وكانها منقوشه بايدى فنان ......... هى ايضا عانت من جفاء الابناء وجاءت للدار حتى لايخيم عليها شبح الوحده والاكتئاب .جاءت للدار واحببنا بعضنا وتعلق كل منا بالاخر وهانا ذا استعد للزفاف................................................................

اليوم ( 24نوفمبر2007 ) (13 ذو القعده 1428. )

اغلقت الفتاه اخر صفحه من مذكرات والدها ومسحت باناملها دمعه انسابت على خدها واستدارت لاخيها قائله(الله يرحمك يا بابا ...... .......بابا كان هيتجوز فى اخر يوم فى حياته )

1 قول رأيك فى اللى قريته:

غير معرف يقول...

الله عليكى يا ايمان بجد نايس انا مش عارف اقولك ايه وباذن الله انا منتظر منك الاجمل من كدة انا كمان بكتب شعر وحاجات كتير اوى بس فعلا انتى عجبتينى اوى فى القصيدة دى